RSS Feed

press release 13/5/2011

Posted on
english below

اعتقالات واصابات في مسيرة  المعصرة

اعتقلت قوات الاحتلال حسن احمد بريجيه 42 عام من قريه المعصره  منسق اللجان الوطنية لمقاومة الجدار واثنين من المتضامنين الاسرائيليين واقتادتهم الى جهه مجهولة خلال الفعاليه التي نظمتها اللجان الشعبيه في الذكرى  63 للنكبه .

كما واصيب العشرات جراء اعتداء قوات الاحتلال عليهم بالايدي وعشرات حالات الاختناق جراء اطلاق قنابل الغاز المسيله للدموع اثناء قمع المسيره التي انطلقت من القريه باتجاه الارض المصادره , هذا وقامت قوات الاحتلال باغلاق مداخل القريه وتفريق المتظاهرين بالقوه .

هذا ودعت اللجان الشعبيه لمقاومة الجدار كافة الفصائل الوطنيه لاحياء ذكرى النكبة الثالثه والستين حيث شارك فيها العديد من اهالي القريه وكافه الفصائل والقوى الوطنية في محافظة بيت لحم وكذلك العديد من المتضامنين الاجانب والاسرائيليين  , واكد المتظاهرون على حقهم في العودة الى ارضهم وقراهم ومدنهم التي رحلوا منها خلال العام 1948 وتميزت المسيرة بالطابع الحداد من خلال حمل الرايات السوداء في هذه الذكرى السوداء ولم تخلوا من الاشاره الرمزيه في حق العوده من خلال حمل المفاتيح واللافتات كتب عليها عائدون .

واكد محمد بريجيه الناطق الاعلامي بسم اللجنه الشعبيه لمقاومه الجدار على استمرايه النضال الشعبي حتى نيل المطالب الشرعيه في التحرير والعوده وازاله الجدار واقامه الدوله الفلسطينيه .

كما والقى مازن العزه كلمه اكد فيها على حق العوده للاجئين وشرعيه القضيه الفلسطينيه واستمراريه للنضال الشعبي

كما وحضر وفد شبابي من بيت جالا على رأسه عماد ابو نصار  في خلق حاله من الانسجام والتواصل بين جميع القرى في المحافظه .

 

Arrests and injuries during the demonstration

In the village of Al Ma’sara, Israeli occupation forces arrested Hassan Ahmed Briggih, coordinator of the national committee against the wall. Also two Israeli peace activists were taken to an unknown destination. The theme of the demonstration was the 63 anniversary of the Nakba.
Some people were injured as a result of the occupation forces attacks, using physical violence, tear gas tear gas, and sound bombs during the suppression of the march. The march started from the village towards the confiscated land, where the Israeli occupation forces closed entrances to the village and dispersed the demonstrators.
many of the villagers and all the factions and national forces in the province of Bethlehem, as well as many international activists and Israelis, support the Palestinian right of returnto their villages and towns, which they left during 1948.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: